کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین دربزرگراه آزادی، کوثر و سه راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل تشکیل ۶ کمیته تخصصی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر در مشهد آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر در مشهد + فیلم ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و میدان فلسطین در مشهد | فوت عابر پیاده در تصادف با کامیون (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۱۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد در تاریخ حقی دارد و می‌خواهیم این هویت را حفظ و به آیندگان معرفی کنیم

  • کد خبر: ۲۰۳۵۷۶
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
مشهد در تاریخ حقی دارد و می‌خواهیم این هویت را حفظ و به آیندگان معرفی کنیم
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این موضوع که مشهد در تاریخ حقی دارد و ما می‌خواهیم این هویت را حفظ و به آیندگان معرفی کنیم، تاکید کرد: این کار فرهنگی عظیمی است که با تدبیر شورای اسلامی و شهرداری مشهد انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی امروز ١١ دی ماه، در اولین رویداد اعطای نشان مشهد که در سالن همایش‌های بین‌اللملی شهدای سلامت برگزار شد، ضمن خرسندی و عرض تبریک بابت انتخاب ١٠ دی به عنوان روز ملی مشهد، اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم مشهد تنها شهری در کشور است که موضوع آن شهادت است اما موضوع تشکیل این شهر در بیانیه یکی از عزیزان بود. تمدن ایران هشت هزار ساله است و ١۴٠٠ سال از ظهور اسلام می‌گذارد و ما شاهد تشکیل شهرها و ولایت های تاریخی زیادی در این سرزمین ‌هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که مشهد تنها شهری است که به نام امام رضا(ع) مزین شده است، ادامه داد: امام رضا(ع) به عنوان شخصیت محوری برای تمدن جدید در این سرزمین شناخته شد. سابقه تمدن ایرانی طولانی مدت است و به دلیل آزادی خواهی و عدالت خواهی ملت ایران با ائمه و اهل بیت آشنا شدند و آن شخصیتی که فرهنگ اهل بیت را به فرهنگ ایرانی رساند شخصیت محوری امام رضا(ع) بود و سرزمین محوری مشهد مقدس با حضور ایشان شکل گرفت.

 معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  ادامه داد: از همان لحظه حرکت عظیم زنان نوغان نشان از دلدادگی به اسلام و ولایت است و این مسیر تاکنون ادامه دارد. مشهد فرصتی بود برای اینکه جامعه سازی پیرامون فرهنگ اهل بیت اتفاق بیفتند. ائمه اطهار(ع) برخواسته از قومیتی بودند که آنها را از  جهل و زنده به گور دختران نجات دادند  اما متاسفانه توسط مردمان سرزمین خود مهجور ماندند و به آنها ظلم شد و حق اصلی که متعلق به اهل بیت بود از آنها ستاده شد. اما این مردم ایران بودند که از آنها دعوت و استقبال کردند و در مسیر حمایت امیر المومنین(ع) و کربلا نشان دادند که یار و یاور علی(ع) و حسین(ع) هستند. مهاجرت بزرگ امام رضا(ع) سبب شد تادلداگان اهل بیت(ع) در یک نقطه تمدنی جمع شوند.

وی تصریح کرد:  همه مشهدی‌ها با هم یک اشتراک دارند و آن هم عشق به امام رضا(ع) است که از نوغانی‌ها که پذیرای امام بودند تا به امروز دور هم جمع شدند. کسانی که از گذشته به مشهد می‌آمدند به قصد همجواری با امام رضا(ع) به شهر می‌آمدند و کسانی که امروز هم به مشهد می‌آیند با همین نگاه می‌آیند. در در سایه چنین مکتبی شخصیت های بزرگی رشد کردند و افرادی آمدند، تربیت شدند، شخصیت ممتاز پیدا کردند و به عالم معرفی شدند. 

 قاضی‌زاده گفت: روزی که قصد داشتیم پایتخت معنوی را مطرح کنیم ‌در آن مقطع ۴۵٠ شخصیت را شناسایی کردیم از شیخ توسی و خواجه نصیر الدین گرفته تا به امروز، شخصیت‌های ممتاز و برجسته از شهدای عزیز که جانشان را فدای ملت و خدا کردند و حتی برخی از این شهدا جدید هستند. در مشهد بزرگان زیادی نقش آفرینی کردند. شخصیت ممتاز مقام معظم رهبری که رکن رکین کشور و پشتیبان مستضفعان هستند در این سرزمین مقدس رشد یافتند و عالمی را راهنمایی و هدایت کردند و آنها به این هدایت افتخار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که مشهد در تاریخ حقی دارد و ما می‌خواهیم این هویت را حفظ و  به آیندگان معرفی کنیم، تاکید کرد: این کار  فرهنگی عظیمی است که با تدبیر شورا اسلامی و شهرداری مشهد انجام شده است و کار آنها ستودنی است. مشهد دارای شخصیت های است که می‌توان به بهانه روز مشهد آنها را معرفی کرد تا آیندگان ما آنها را بشناسند.

قاضی زاده با بیان اینکه آن چیزی که می‌توان روی آن تمرکز کرد شجاعت و حق خواهی مردم مشهد است، تصریح کرد: این دوخصلت مردم مشهد هیچ گاه نگذاشته مردم بیطرف بمانند و هرگاه دشمن از خارج حمله کرده ایستادند و حاضر شدند فداکاری کنند و اگر باطل و سلطه گری بوده مقابل آن ایستادند و مبارزه کردند و تمدن عظیم خود را حفظ کردند و اگر امروز ما ایران اسلامی را داریم به مدد همین مبارزات بود. شعرا با شعر، هنرمند با هنر و رزمنده با جنگیدن و شهادت مبارزه کردند. 

معاون رئیس جمهور گفت: فرماندهان و سربازان ما در زمان جنگ جوان بودند و با دست خالی بدون هیچ سلاحی دشمن را به عقب راندند و این روحیه تا به امروز همچنان ادامه دارد. مشهدی‌ها در موضوع دفاع از حرم و همچنین در اغتشاشات سال گذشته افتخار آفرینی کردند و شهید دادند. خاصیت خون شهید جداسازی حق از باطل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->